Η Διώρυγα του Παναμά, ένα από τα πιο σημαντικά εμπορικά κανάλια στον κόσμο μείωσε για πρώτη φορά στην ιστορία της πάνω από το μισό τις διέλευσης πλοίων . Η απόφαση ελήφθη λόγω της σοβαρής ξηρασίας που πλήττει τη χώρα, η οποία έχει μειώσει την παροχή γλυκού νερού στο κανάλι.
Η ξηρασία έχει προκαλέσει μείωση της στάθμης του νερού στις δεξαμενές του καναλιού, με αποτέλεσμα τα πλοία να μην μπορούν να διέλθουν με ασφάλεια. Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει επιβάλει μέτρα εξοικονόμησης νερού, συμπεριλαμβανομένου του περιορισμού του αριθμού των ημερήσιων διελεύσεων πλοίων σε 32.
Η μερική διακοπή της λειτουργίας της Διώρυγας του Παναμά έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παγκόσμιες εμπορικές ροές. Σύμφωνα με στοιχεία της ACP, πάνω από 100 πλοία εκκρεμούν επί του παρόντος την είσοδό τους στο κανάλι.
Η ξηρασία στο Παναμά είναι αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής. Η χώρα έχει υποστεί μια σειρά από σοβαρές ξηρασίες τα τελευταία χρόνια, οι οποίες έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην οικονομία και την κοινωνία της.
Επιπτώσεις στη παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Η διακοπή της λειτουργίας της Διώρυγας του Παναμά έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Το κανάλι είναι ένα από τα πιο σημαντικά εμπορικά κανάλια στον κόσμο, με περίπου 50.000 πλοία να το διασχίζουν κάθε χρόνο. Η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της Διώρυγας του Παναμά είναι πιο γρήγορη και οικονομική από την μεταφορά τους γύρω από την Αμερικανική ήπειρο.
μετά την πτώση της στάθμης στην διώρυγα του Παναμά έχουν δημιουργηθεί καθυστερήσεις στις αποστολές εμπορευμάτων από την Ασία προς την Αμερική και από την Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Οι καθυστερήσεις αυτές αναμένεται να οδηγήσουν σε αυξήσεις των τιμών και σε ελλείψεις σε ορισμένα προϊόντα.
Η ACP εκτιμά ότι η ξηρασία θα συνεχιστεί για τουλάχιστον 10 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία της Διώρυγας του Παναμά θα παραμείνει ανασταλμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Τα στελέχη της Διώρυγας του Παναμά αναγνωρίζουν τις ανησυχίες, σημειώνοντας ότι εργάζονται για να εξισορροπήσουν τη ζήτηση, σημειώνοντας ότι βλέπουν αύξηση του αριθμού των αφίξεων.
Παρά τις αναφορές ότι οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ενοποιήσει τα χρονοδιαγράμματά τους μεταξύ των διαδρομών και των κενών δρομολογίων για να διαχειριστούν τους μειωμένους όγκους, η Διώρυγα του Παναμά συνεχίζει να βλέπει υψηλή ζήτηση.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις