Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην προώθηση του ευρωπαϊκού βαμβακιού ως βιώσιμης και ποιοτικής πρώτης ύλης
Μια αποστολή από μεγάλα διεθνή brands επισκέφθηκε την Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του έργου EUCOTTON, με στόχο να ενημερωθεί για την παραγωγή και την ποιότητα του ευρωπαϊκού βαμβακιού.
Η αποστολή, αποτελούμενη από εταιρείες όπως η Louis Vuitton Group, η Diesel, η Intercot, η Tedijos Royo, η Seidensticker, η Vogue Hellas, η Orsalia Parthenis και ο Konstantinos Tsigaros, επισκέφθηκε πειραματικούς αγρούς βαμβακοκαλλιέργειας, εκκοκκιστήρια και κλωστήρια, ενώ συμμετείχε σε συζητήσεις με παραγωγούς, εκπροσώπους συλλογικών φορέων, επιχειρηματίες και δημόσιους φορείς.
Οι επισκέπτες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ποιότητα και τη βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού βαμβακιού. Συγκεκριμένα, εντυπωσιάστηκαν από την υψηλή περιεκτικότητα σε ινώδη ύλη του προϊόντος, η οποία το καθιστά ιδανικό για την παραγωγή υψηλής ποιότητας υφασμάτων. Επιπλέον, αναγνώρισαν την προσήλωση των Ελλήνων παραγωγών στις βιώσιμες πρακτικές καλλιέργειας, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του προϊόντος.
Η Ελλάδα και η Ισπανία είναι οι δύο κύριες χώρες παραγωγής ευρωπαϊκού βαμβακιού, με το βαμβάκι της Ελλάδας να θεωρείται ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας.
Η επίσκεψη των διεθνών brands αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τον ευρωπαϊκό κλάδο του βαμβακιού. Υποδηλώνει ότι υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την προμήθεια βιώσιμων και ποιοτικών πρώτων υλών από την Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος εκτιμά ότι η πρωτοβουλία EUCOTTON θα συμβάλει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του ευρωπαϊκού βαμβακιού και στην αύξηση της ζήτησης για το προϊόν από τις διεθνείς αγορές.
Η πλατφόρμα ιχνηλασιμότητας EUCOTTON, η οποία έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου, δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους επισκέπτες, καθώς τους επιτρέπει να πιστοποιήσουν την προέλευση της πρώτης ύλης και να έχουν τη δυνατότητα χρήσης του σήματος EUCOTTON.
Η επίσκεψη των διεθνών brands αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ελληνική βαμβακοκαλλιέργεια. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει στην προώθηση του ευρωπαϊκού βαμβακιού ως βιώσιμης και ποιοτικής πρώτης ύλης, η οποία ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Στις εργασίες συμμετείχαν ο κ. Αντώνης Σιάρκος, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος (ECA), οι κκ. Βασίλης Μάρκου, Απόστολος Δοντάς, Χαράλαμπος Καραγιώργος, μέλη της ECA, ο κ. Ευθύμιος Φωτεινός, Πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος (ΔΟΒ), ο κ. Σέρκος Χαρουτουνιάν, Πρόεδρος του ΕΛΓΟ Δήμητρα και αντιπρόεδρος του FAO, ο κ. Θεόφιλος Ασλανίδης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος, ο κ. Δημήτρης Πολύχρονος, Διευθύνων Σύμβουλος Κλωστηρίων Ναυπάκτου καθώς και λοιποί επιχειρηματίες.
Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος κ. Αντώνης Σιάρκος δήλωσε: «Η τωρινή επίσκεψη αποτελεί τον καρπό μιας πολυετούς προσπάθειας για την ανάδειξη και προώθηση του ευρωπαϊκού, δηλαδή του ελληνικού και ισπανικού, βαμβακιού. Πέρα από τα brands που μας επισκέπτονται τώρα, υπάρχουν πολλά ακόμα εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας τα οποία ήδη προγραμματίζουν τη συμμετοχή τους στην επόμενη επίσκεψη εργασίας. Προωθούμε το προϊόν των παραγωγών και μεταποιητών μας, το οποίο πρέπει να λάβει την αναγνώριση που του αξίζει σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο. Αν και η παραγωγή μας δε ξεπερνά το 2% της παγκόσμιας παραγωγής, το ευρωπαϊκό βαμβάκι έχει μία από τις καλύτερες ποιότητες, απολαμβάνει ιδιαίτερης αναγνωρισιμότητας από τις διεθνείς αγορές ενώ επίσης παρέχει εχέγγυα για τις σύγχρονες και ασφαλείς μεθόδους παραγωγής του. Τώρα, είναι η ώρα να επικοινωνήσουμε σε όλη την αλυσίδα παραγωγής κλωστοϋφαντουργικών, αλλά και στον κλάδο μόδας ειδικότερα, ότι με το πρωτόκολλο ιχνηλασιμότητας EUCOTTON έχουμε και τον τρόπο να αποδείξουμε στον τελικό καταναλωτή ότι το βαμβάκι που επιλέγει είναι 100% ευρωπαϊκό».
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος κ. Φωτεινό, «Η ΔΟΒ, η οποία αποτελεί ιδρυτικό μέλος και πρωτεργάτη της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, υποστηρίζει πλήρως τέτοιες πρωτοβουλίες ανάδειξης και προώθησης του εξαιρετικού μας προϊόντος. Όπως δήλωσα και στους προσκεκλημένους μας, τώρα που έχουν δει ιδίοις όμασι την υψηλή ποιότητα του ελληνικού βαμβακιού αλλά και το αυστηρό πλαίσιο ελέγχου κάθε σταδίου της παραγωγής, δεν έχουν λόγο να προτιμούν βαμβάκι αμφιβόλου ποιότητας, το οποίο παράγεται εκτός Ευρώπης, χωρίς ιχνηλασιμότητα και χωρίς τρόπο διασφάλισης των εργασιακών συνθηκών των παραγωγών».
Το ενδιαφέρον του κλάδου της μόδας απέναντι στην πρόσκληση του EUCOTTON για στενότερη «γνωριμία» με το ευρωπαϊκό βαμβάκι, αποδεικνύεται μεγάλο καθώς όλο και περισσότερα διεθνή brands ανταποκρίνονται στις υλοποιούμενες δράσεις και δηλώνουν υποστηρικτές των πρωτοβουλιών του ευρωπαϊκού κλάδου βάμβακος. Η υποστήριξή τους προς την τοπική αλυσίδα αξίας προκύπτει εξάλλου και για ένα ακόμα σημαντικό λόγο: το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον του καταναλωτή για την προέλευση των ρούχων και προϊόντων ιματισμού που επιλέγει, για την ασφάλεια παραγωγής τους αλλά και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις