Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ετοιμάσει ένα σχέδιο κανονισμού που αλλάζει εντελώς τον ορισμό του πότε ένα όχημα πρέπει να πάει για απόσυρση. Συγκεκριμένα, αφορά το σχέδιο κανονισμού για τις κυκλικές απαιτήσεις σχεδιασμού και διαχείρισης οχημάτων στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.
Σύμφωνα με ένα πολωνικό περιοδικό αυτοκινήτου, αυτό εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνεται σαν ένα αθώο σχέδιο κανονισμού που ορίζει τους κανόνες ανακύκλωσης των οχημάτων, ωστόσο είναι πρόκειται για πολλούς κανόνες που απαγορεύουν τις επισκευές οχημάτων και καθιστούν δύσκολη την εισαγωγή μεταχειρισμένων.
Ο προτεινόμενος κανονισμός ορίζει ότι ένα όχημα δεν μπορεί να επισκευαστεί αν χρειάζεται αντικατάσταση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του αμαξώματος και του πλαισίου.
Σύμφωνα με τον κανονισμό εάν ένα όχημα έχει υπερβολικά φθαρμένα π.χ. εξαρτήματα διεύθυνσης, θα πρέπει να απομακρυνθεί από το δρόμο γιατί αυτά τα εξαρτήματα δεν μπορούν να αντικατασταθούν.
Όλα αυτά τα μέτρα, εκτός από το ότι επηρεάζουν τα οχήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα επηρεάσουν και τα εισαγόμενα, επομένως θα είναι πολύ δύσκολο να εισαχθούν μεταχειρισμένα οχήματα από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από την πλευρά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερασπίζεται αυτόν τον κανονισμό ως μέσο προώθησης της απόσυρσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της αντικατάστασής τους με άλλα που σέβονται περισσότερο το περιβάλλον.
Επιπλέον, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της κυκλικής οικονομίας, ναι οχήματα θα παράγονται από τη συντριπτική πλειονότητα των ανακυκλωμένων απορριμμάτων, γι αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να περιορίσει τις εισαγωγές εκτός της επικράτειάς της ώστε να μην διαφεύγουν οι πρώτες ύλες.
Τέλος, ο προτεινόμενος νέος κανονισμός αποσκοπεί επίσης στον περιορισμό των εξαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που βρίσκονται ανατολικά της και σε αφρικανικές χώρες.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις