«Ναυάγησε» τελικά, όπως σε μεγάλο βαθμό αναμένονταν, ο διαγωνισμός για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την κατασκευή του έργου «ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΛΜΩΠΑΙΟΥ». Πρόκειται για ένα από τα 6 έργα που προωθούσε τελευταία το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω ΣΔΙΤ (συνολικά σχεδόν 750 εκατ. ευρώ), ενταγμένα στο πρόγραμμα «Ύδωρ 2.0» αλλά και στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, για το συγκεκριμένο έργο στην Πέλλα (το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 122,14 εκατ. ευρώ), δεν προέκυψε ενδιαφέρον από τους υποψήφιους «μνηστήρες» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, METLEN – Μεσόγειος, ΘΑΛΗΣ – ΑΒΑΞ – Γκολιόπουλος και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat, που δεν έδωσαν προσφορές.
Πάντως, όπως είχαμε πρόσφατα αναφέρει στην αρχή του μήνα, είχε «βγει» απόφαση εκ νέου ορισμού καταληκτικής ημερομηνίας της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το εν λόγω έργο (για τις 18/10)/ Πλην όμως, όπως προκύπτει, για μία ακόμα φορά δεν υπεβλήθη κάποια προσφορά και συνεπώς η διαδικασία ανάθεσης απέβη άγονη. Ως εκ τούτου, με απόφαση του υπουργείου η διαδικασία ματαιώθηκε και λογικά «χάνει» το Ταμείο Ανάκαμψης το έργο. Μένει να φανεί αν από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επανέλθουν με άλλο χρηματοδοτικό πλαίσιο.
Για την ιστορία, το έργο του «Ολοκληρωμένου Συστήματος Δικτύου Άρδευσης Αλμωπαίου» προορίζονταν να εξυπηρετήσει συνολικά εκτάσεις 120.440 στρεμμάτων που υπάγονται στους Δήμους Σκύδρας και Πέλλας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, και αφορούσε στην άρδευση της περιοχής και προβλέπεται να υλοποιηθεί με κλειστά αρδευτικά δίκτυα συνολικού μήκος 790 χλμ. Η κατασκευή του έργου αναμένονταν να συμβάλλει στην άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων στο βορειοδυτικό τμήμα της πεδιάδας Γιαννιτσών, με ταυτόχρονη ενίσχυση και ποιοτική βελτίωση της οικολογικής παροχής της Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης. Η αξία της σύμβασης υπολογίζονταν σε 98.500.000 ευρώ, μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ (24%).
Δύο ΣΔΙΤ ήδη στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ηδη, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος του αρδευτικού έργου υλοποίησης «Λιμνοδεξαμενής Χοχλακίων Π.Ε. Λασιθίου και Συνοδά Έργα – Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Π.Ε. Λασιθίου και Βασικά Έργα Αξιοποίησης Αρδευτικού Νερού». Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 13.500 στρεμμάτων, ενώ η ΣΔΙΤ έχει διάρκεια 25 έτη περιλαμβανομένου του χρόνου κατασκευής του έργου. Το έργο είναι προϋπολογισμού 55.900.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) σε όρους καθαρής παρούσας αξίας, με παράλληλη χρηματοδότηση 18.582.900 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ήτοι συνολικά 74.482.900 ευρώ.
Επίσης, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος του αρδευτικού έργου υλοποίησης «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς», προϋπολογισμού 169.500.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) σε όρους καθαρής παρούσας αξίας με παράλληλη χρηματοδότηση 51.000.000 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ήτοι συνολικά 220.500.000 ευρώ. Το έργο καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 56.000 στρεμμάτων. Το πρώτο τμήμα του έργου αφορά στην υλοποίηση των κύριων έργων μεταφοράς νερού της ανατολικής πεδιάδας Ξάνθης (έργα κεφαλής) και θα παραδοθεί ολοκληρωμένο και λειτουργικό σε 18 μήνες, ενώ το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης. Και στους 2 αυτούς διαγωνισμούς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν ο μόνος όμιλος που έδωσε προσφορά.
Στους άλλους ΣΔΙΤ διαγωνισμούς είχαν δοθεί οι εξής προσφορές: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ και METLEN-INTRAKAT-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ έδωσαν προσφορές για το έργο «Mελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία Φράγματος Μιναγιώτικου», οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και METLEN–ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ για το «Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Π.Ε. Λάρισας – Ορφανών Π.Ε. Καρδίτσας», η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ για το έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΕΒ ΤΑΥΡΩΠΟΥ».
Πηγή: insider.gr