Έχοντας κάνει το ανταγωνιστικό της ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA με το νέο PEUGEOT 9X8 στις 10 Ιουλίου στη Monza της Ιταλίας, η γαλλική ομάδα ταξιδεύει στην Ιαπωνία και στο διάσημο FujiSpeedway για μια δεύτερη εξάωρη αναμέτρηση στις 11 Σεπτεμβρίου, με τα πληρώματα #93 και #94 πρόθυμα να συνεχίσουν εκπαίδευσή τους σε αγωνιστικές συνθήκες.
ΑΠΟ ΤΗMONZAΣΤΟ FUJI
Στις 10 Ιουλίου, γράφτηκε η αρχή ενός νέου κεφαλαίου στην ένδοξη ιστορία των αγώνων αντοχής της PEUGEOT, όταν το 9X8 LeMansHypercar (LMH) της εταιρείας έκανε την παρθενική του δημόσια εμφάνιση στην Ιταλία.
«Χρειαζόμασταν αυτόν τον πρώτο αγώνα», παρατηρεί ο τεχνικός διευθυντής της PeugeotSport, OlivierJansonnie.Είχαμε πετύχει όσα περισσότερα μπορούσαμε στις δοκιμές, οπότε, για να ενισχύσουμε τις προετοιμασίες και την ανάπτυξή μας, είχε έρθει η ώρα να ανταγωνιστούμε άμεσα με τους αντιπάλους μας σε ένα πραγματικό περιβάλλον ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου».
Έχοντας ενθαρρυνθεί από τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου του οποίου η πιστοποίηση (homologation) έχει πλέον καθοριστεί (που σημαίνει ότι τυχόν περαιτέρω τροποποιήσεις θα είναι αυστηρά περιορισμένες και ρυθμισμένες), τα δύο πληρώματα μπόρεσαν να εγκλιματιστούν στους αγώνες έναντι άλλων μονοθέσιων και να συγκρίνουν το 9X8 με τα άλλα hypercarsτου πρωταθλήματος.
«Συλλέξαμε πολλές πληροφορίες για το μονοθέσιο και την ομάδα. Αντιμετωπίσαμε επίσης μερικά προβλήματα που δεν είχαμε αντιμετωπίσει προηγουμένως στις δοκιμές, μερικά από τα οποία μπορέσαμε να διορθώσουμε επί τόπου, άλλα για τα οποία συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μετά από τη Monza. Αυτή είναι μια δοκιμασμένη διαδικασία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σε αυτό το πρώιμο στάδιο, πρέπει να σημειωθεί ότι επικεντρωνόμαστε περισσότερο στην αξιοπιστία και τις επιδόσεις παρά στη βελτίωση στρατηγικών για τους αγώνες. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό για ένα τέτοιο νέο project, απέναντι σε αντιπάλους που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν περισσότερα από δέκα χρόνια εμπειρίας στον χώρο. Είμαστε όλοι άκρως ανταγωνιστικοί εδώ στην TeamPeugeotTotalEnergies και αναγνωρίζουμε ότι τόσο το μονοθέσιο όσο και η ομάδα έχουν περιθώρια σημαντικής βελτίωσης. Ωστόσο δεν έχουμε ακόμη αντιμετωπίσει προβλήματα που δεν έχουμε μπορέσει να επιλύσουμε, οπότε αυτό είναι πολύ θετικό».
Απογοητευμένος που η TeamPeugeotTotalEnergies δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δεκάλεπτη προκριματική περίοδο στην Ιταλία για να δείξει σωστά τις δυνατότητες του PEUGEOT 9X8, ο OlivierJansonnie έχει προχωρήσει σε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες με την ομάδα του προκειμένου να βελτιστοποιήσει τη δουλειά της στο αυτοκίνητο με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα. Επικεντρώθηκε ιδιαίτερα σε αυτήν την πτυχή κατά τη διάρκεια δύο ιδιωτικών δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Monza και Fuji. «Στην Ιαπωνία, θα ανακαλύψουμε την πίστα για πρώτη φορά, επομένως πρέπει να βεβαιωθούμε ότι μεγιστοποιούμε την γνώση κάθε δοκιμαστικού εντός του circuit από την Παρασκευή το πρωί έως το απόγευμα της Κυριακής», υπογραμμίζει.
ΣΤΗΝΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΓΙΑΤΙΣΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣΤΟΥ FUJI
Το 6 HoursofFuji – 5ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής 2022 της FIA και η δεύτερη εμφάνιση της σεζόν για την TeamPeugeotTotalEnergies – αποτελεί μια εντελώς διαφορετική πρόκληση από τη Monzaγια διάφορους λόγους – μια σκέψη που είναι σημαντική για τον OlivierJansonnie και την ομάδα του : «Για αγώνες αντοχής όπως αυτός, πρέπει να προσαρμόσουμε τις διαδικασίες μας, επειδή δεν έχουμε τις ίδιες εγκαταστάσεις στη διάθεσή μας – όπως αυτοκινούμενα και φορτηγά – όπως όταν αγωνιζόμαστε στην Ευρώπη».
Ο απρόβλεπτος καιρός του circuitκαι της περιοχής - με πιθανές ισχυρές και παρατεταμένες βροχοπτώσεις - είναι περαιτέρω άγνωστα στοιχεία για την TeamPeugeotTotalEnergies, αν και όχι για ολόκληρη την ομάδα. Μερικοί από τους οδηγούς της έχουν αγωνιστεί στο Fuji στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων των Jean-ÉricVergne και GustavoMenezes, ενώ ο LoïcDuval και ο JamesRossiter πέρασαν ένα μέρος της καριέρας τους με βάση την Ιαπωνία. Τα οφέλη αυτής της εμπειρίας θα συμπληρώσουν τα δεδομένα που έχουν ήδη αποκτήσει τα πληρώματα και οι μηχανικοί από τις ώρες δουλειάς στον προσομοιωτή καθώς προσπαθούν να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για τις μοναδικές απαιτήσεις αυτής της εμβληματικής ιαπωνικής πίστας.
- QUOTE, UNQUOTE
Jean-Éric Vergne (#93 car, with Paul di Resta and Mikkel Jensen)
«Η Monza θα μπορούσε να είχε πάει καλύτερα για εμάς, αλλά αυτό ήταν απολύτως αναμενόμενο σε ένα τόσο πρώιμο στάδιο ενός φιλόδοξου project όπως αυτό. Το αυτοκίνητό μας [#93] αντιμετώπισε προβλήματα στον αγώνα που οδήγησαν στην εγκατάληψή μας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής που ολοκλήρωσα στα ελεύθερα δοκιμαστικά, όμως, ήμασταν κοντά στην Toyota όσον αφορά τον ρυθμό, γεγονός που αποδεικνύει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο με αυτό το μη συμβατικό αυτοκίνητο. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος για αυτό. Ο πρώτος μας αγώνας ήταν άλλο ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι και τώρα, για τοFuji, ο στόχος αλλάζει ξανά. Αλλά αυτό είναι που κάνει την αδρεναλίνη να τρέχει!».
GustavoMenezes (#94 car, withLoïcDuvalandJamesRossiter)
«Πήραμε μεγάλη αυτοπεποίθηση από τον πρώτο μας αγώνα στην Ιταλία, γιατί έδειξε ξεκάθαρα ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει δυνατότητες. Φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να βελτιώσουμε, αλλά όλοι έχουμε κίνητρο για την πρόκληση που έχουμε μπροστά μας. Στη Monza, έμαθα πολλά προσωπικά και ως οδηγός. Κατάλαβα πώς συμπεριφέρεται το Peugeot 9X8 στην κίνηση και απέναντι σε άλλα Hypercars. Καθ' όλη τη διάρκεια των δοκιμών, κάναμε ένα νέο βήμα στην αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο τα καταφέραμε να μάθουμε πράγματα για το αυτοκίνητο . ΣτοFuji, η στρατηγική παραμένει η ίδια: θα επικεντρωθούμε στο δικό μας αυτοκίνητο, στη δική μας ομάδα και στη δική μας δουλειά – και μετά θα δούμε τι καταφέραμε...».
- 6 ΩΡΕΣΣΤΟFUJIΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ
ΓΥΡΟΣ 5 (από 6) τουΠαγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA2022
FujiSpeedway: 4,56χλμ.σεμήκος, με16 στροφέςκαιμια μεγάλη ευθεία σχεδόν 1,5χλμ.
Πρόγραμμα (τοπική ώρα):
- Παρασκευή, Σεπτέμβριος 9: FP1, 11:00 π.μ.τοπική ώρα (04:00 CET)
- Παρασκευή, Σεπτέμβριος 9: FP2, 3:30 μ.μ.τοπική ώρα (08:30 CET)
- Σάββατο, Σεπτέμβριος 10: FP3, 10:20 π.μ.τοπική ώρα (03:20 CET)
- Σάββατο, Σεπτέμβριος10: Q1, 2:40μ.μ.τοπική ώρα (07:40 CET) / Q2, 3:00 μ.μ.τοπική ώρα(08:00 CET)
- Κυριακή, Σεπτέμβριος11: 6 HoursofFuji, 11:00π.μ. τοπική ώρα(04:00 CET)