Του Νίκου Λουπάκη
Από τις πλέον κλασικές παρουσίες στο χώρο των ελαφρών ανοιχτών φορτηγών (pick up), το Hilux, εν έτει 2015, ενισχύει τη διαχρονικότητά του με σύγχρονη τεχνολογία και προσφέρεται σε πλήθος εκδόσεων, έχοντας πάντα το πλεονέκτημα της δεδομένης στη συνείδηση των οδηγών αξιοπιστίας.
Δεκατρία εκατομμύρια πωλήσεις, παγκοσμίως, δεν είναι τυχαίο γεγονός έστω και αν πρόκειται για μοντέλο που μετρά περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Ο όγκος των πωλήσεων είναι τέτοιος που χαρίζει στο Toyota Hilux την πρώτη θέση στην κατηγορία του σε όλο τον κόσμο, καθώς επίσης και την πρώτη θέση στην Ελλάδα, επί σειρά ετών.
Για τους ανθρώπους της Toyota, το Hilux είναι συνωνυμο της ποιότητας, της αντοχής και της αξιοπιστίας γεγονός που εξηγεί και τη στάνταρ εγγύηση των 6 ετών / 180.000 χιλιομέτρων που το συνοδεύει. Επειδή όμως η αξιοπιστία δεν φτάνει από μόνη της, για να αντιμετωπιστούν οι απαιτήσεις της σύγχρονης αγορά, οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν στο σημερινό στο μοντέλο μία σύγχρονη γκάμα κινητήρων, το εφοδιάζουν, δε, με αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Τόσο αναβαθμισμένο, στον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάμε στοιχεία όπως το Toyota Touch, μία προηγμένη μονάδα πολυμέσων, με έγχρωμη οθόνη αφής 6.1” και πληθώρα δυνατοτήτων για τον οδηγό, όπως ο έλεγχος του ηχοσυστήματος και των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, η συνδεσιμότητα με USB, Bluetooth και i-pod/mp3 players και την προβολή της κάμερας οπισθοπορείας για εύκολο παρκάρισμα.
Το Hilux προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: Regular Cab (απλό, δίπορτο με μικρή καμπίνα), Extra Cab και διπλοκάμπινο Double Cab με τέσσερις πόρτες, δίνοντας στον επαγγελματία/αγρότη τη δυνατότητα να επιλέξει ανάλογα με τις μεταφορικές του ανάγκες. Υπάρχει επίσης δυνατότητα επιλογής εκδόσεων με κίνηση μόνο στους πίσω (2WD) ή και στους τέσσερις τροχούς (4WD).
Πιο επιβατική απ’ όλες η έκδοση Double Cab διαθέτει εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι πέντε άτομα και προσφέρεται αποκλειστικά σε εκδόσεις 4WD. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του Hilux Double Cab είναι 930 κιλά και το μήκος φόρτωσης 1540 mm.
Στην έκδοση Extra Cab, τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα ανοίγουν και μπορούν να φιλοξενήσουν - για μικρές αποστάσεις - δύο ακόμα επιβάτες, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ανεβαίνει στα 1.215 κιλά και το μήκος φόρτωσης στα 1830 mm. Τις μεγαλύτερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου είναι αναμενόμενο να έχει το διθέσιο Regular Cab, με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1.255 κιλά, μήκος φόρτωσης 2340 mm και όγκο φόρτωσης 1,58 κυβικά μέτρα. Οι δύο αυτές εκδόσεις προσφέρονται και ως 2WD, και ως4WD. Το ύψος της καρότσας είναι σε όλες τις περιπτώσεις 450 mm.
Από μηχανολογικής πλευράς τώρα, το Hilux είναι «χτισμένο» σε σασί τύπου σκάλας, για αυξημένη αντοχή σε σκληρές συνθήκες, αλλά και καλύτερη μόνωση θορύβων και κραδασμών μεταξύ καμπίνας επιβατών και πλαισίου, ενώ η ανάρτηση περιλαμβάνει άκαμπτο άξονα και φύλλα σούστας πίσω, και διπλά ψαλίδια που εξασφαλίζουν καλύτερη οδική συμπεριφορά εμπρός.
Διαθέσιμοι με το Hilux είναι δύο πετρελαιοκινητήρες D-4D, κυβισμού 2,5 λίτρων και 3,0 λίτρων, προδιαγραφών Euro V, γεγονός που εκτός των άλλων επιτρέπει στο Hilux να κυκλοφορεί και στα αστικά κέντρα.
Ο νέος κινητήρας 3,0 λίτρων D-4D διαθέτει common-rail δεύτερης γενιάς και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδει δε ισχύ 171 ίππων και ροπή 360 Nm και είναι διαθέσιμος αποκλειστικά στις τετρακίνητες εκδόσεις του Hilux, τόσο με χειροκίνητο όσο και με αυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, κιβώτιο 5 σχέσεων.
Ο μικρότερος κινητήρας 2,5 λίτρων – που είναι διαθέσιμος και στις εκδόσεις 2WD και στις εκδόσεις 4WD αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο - αποδίδει 144 ίππους στις 3600 στρ./λεπτό και ροπή 343 Nm στις 2000 στρ./λεπτό, επίσης με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή μεταβλητών πτερυγίων. Παρά, δε, την αυξημένη ισχύ του σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, η κατανάλωση μικτού κύκλου έχει μειωθεί στα 7,3 lit./100 km και οι εκπομπές CO2 έχουν κατέβει στα 191 g/km, τα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων στην κατηγορία.
Προσπαθώντας να παίξει διπλό ρόλο (του οχήματος διπλής χρήσης, αλλά και του αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου) το Hilux προσφέρεται σε πλήθος εκδόσεων. Έχουμε λοιπόν τα επίπεδα εξοπλισμού Standard, Comfort, Special Edition, Cruiser,Tornado Cruiser και Tornado Premium. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι υπερπλήρης, αφού περιλαμβάνει στάνταρ Air Condition, Ράδιο/CD/mp3/WMA με 2 ηχεία, 2 αερόσακους, Κλείδωμα Πίσω Διαφορικού, ABS, Immobilizer και συστήματα ελέγχου ευστάθειας (VSC), πρόσφυσης (TRC) και υποβοήθησης Πέδησης (ΒΑ) Οι τιμές για το Single Cab 2.5 2WD ξεκινούν από τα 18.420 € (για το 2.5 4WD από τα 23.440 €), για το Extra Cab 2.5 4WD από τα 25.910 €, ενώ για το Double Cab που προσφέρεται μόνο ως 4WD, από τα 31.100 €. H κορυφαία έκδοση Double Cab 3.0 4WD Tornado Premium κοστίζει 34.350 €
Παρατήρηση: Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ 23% , τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας (όπου αυτός ισχύει). Δεν περιλαμβάνουν έξοδα προετοιμασίας, μεταφοράς και τελών κυκλοφορίας, καθώς επίσης το όφελος απόσυρσης και η έκπτωση προωθητικού προγράμματος που ενδέχεται να είναι σε ισχύ.
ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Μεικτό βάρος: 2620-2730 kg
Απόβαρο: 1730 – 2055 kg
Επιτρεπόμενο φορτίο: 930 – 1255 kg
Ρυμουλκούμενο φορτίο: 2500 kg
Μήκος Χ πλάτος Χ ύψος: 5260 Χ 1835 Χ 1860 mm
Mεταξόνιο: 3,085 mm
Κίνηση: στους πίσω (2WD) ή στους τέσσερις (4WD) τροχούς
Κινητήρες: 2 diesel, 2.5/144 ίπποι, 3.0/171 ίπποι
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
0-100 km/h: 13,3’’ (2.5L D-4D) και 12,0’’ (3.0L D-4D)
Κατανάλωση: 7,3 (2.5L), 7,7 (3.0L) lit/100 km
Τιμή: από 18.420 €
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις